ZAJĘCIA i WARSZTATY
WARSZTATY DLA CZYTELNIKÓW INDYWIDUALNYCH
Zapisy ruszają ostatniego dnia roboczego miesiąca. Najpóźniej dzień przed wydarzeniem należy potwierdzić obecność.
ZAJĘCIA DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI
Zapisy ostatniego dnia roboczego miesiąca!
Grupy zapisane prosimy o wcześniejsze telefoniczne potwierdzenie obecności!
tel. 22 675 05 12
👉Zwykły niezwykły kamishibai - spotkanie z teatrzykiem kamishibai - oglądamy teatrzyk, słuchamy opowieści, dowiadujemy się, skąd się wziął teatrzyk w skrzynce, ćwiczymy wyobraźnię z kartami kamishibai, robimy własne przedstawienie kamishibai i je przedstawiamy.
👉Witajcie w Bullerbyn - zajęcia
z książką Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren- czytamy fragmenty, bawimy się tak
jak dzieci w Bullerbyn, rozwijamy wyobraźnię poprzez proste zabawy "bez
prądu", poznajemy zwyczaje i zabawy dzieci w Szwecji i porównujemy je z
polskimi.
👉Cześć, jestem
Tosia! - zajęcia interaktywne z pacynką Tosią dla młodszych grup przedszkolaków
- o tolerancji, akceptacji i pewności siebie w oparciu o wybrane książki
dotyczące tych tematów.
👉Jak powstaje książka? - książka od pomysłu w głowie
autora do egzemplarza na półce, dzieci tworzą na zajęciach własną książkę, stają się pisarzami, ilustratorami i
redaktorami. Zabierają egzemplarz
"wydanej" przez siebie książki.
👉Miś - najlepszy przyjaciel - poznajemy najbardziej znane
misiowe opowieści - Miś Puchatek, Miś Uszatek, Miś Paddington. Robimy misie i
misiowe domki. Uczymy się od misiów, jak radzić sobie z kłopotami i mieć
przyjaciół.
👉Tolerancja.
Dlaczego dobrze jest się różnić? Nikt z nas nie jest nieudany. Warsztaty integracyjne o
tolerancji - nikt nie jest idealny.
Dlaczego dobrze jest się różnić a razem możemy więcej.
👉Hej, zróbmy teatrzyk! - warsztaty teatralne - poznajemy różne
rodzaje lalek teatralnych - uczymy się poruszać pacynkami, marionetkami i kukiełkami,
tworzymy swoje przedstawienia, robimy własne pacynki.
👉P jak Pomelo - zajęcia sensoryczno - ruchowe dla
najmłodszych grup przedszkolnych (2-3 latków). Czytamy, biegamy, pokonujemy
przeszkody, chwytamy, dotykamy, śpiewamy i gramy na instrumentach. Poznajemy
świat wszystkimi zmysłami razem z Pomelo.
👉 Wesoła słowa - zajęcia z wierszykami dla dzieci J.Tuwima, J.Brzechwy i innych polskich autorów. Zajęcia interaktywne z muzyką, kolorami i słowami.
MAJKA
👉 NIEZŁA sztuka! Poznajemy malarzy i tworzymy jak Picasso,
Kahlo, Kandinsky, Arcimboldo, Mondrian, Van Gogh, Nikifor (do wyboru), przy okazji poznając
style i trendy w sztuce.
👉Ziemniaki w galerii, czyli o sztuce nowoczesnej dla dzieci -
sztuce zaskakującej, bo współcześni artyści sięgają po różne środki
wyrazu i eksperymentują z obrazem i formą (obrazy, happeningi,
instalacje). Poznamy wybranych artystów i stworzymy prace w ich stylu.
👉 W azjatyckiej podróży czas się nie dłuży – zwiedzamy kraje, poznajemy zwyczaje, oglądamy przedmioty i książki związane z danym krajem. Do wyboru: Japonia, Korea, Chiny.
👉 Przekraczanie granic - warsztaty o migracji i uchodźcach z książką „Migranci” Issy Watanabe dla uczniów klas 4-8. [poznajemy synonimy, frazeologizmy, symbole]
👉 Z łąki, trawnika do zielnika! - z ususzonych roślin, ilustracji, wstążek i innych materiałów tworzymy oryginalne, artystyczne zielniki z wykorzystaniem różnych technik m.in. monotypii.
👉Warsztaty o emocjach - rozpoznajemy i nazywamy emocje, robimy słoik wdzięczności. Dla dzieci 7+
👉Święta cały rok: świąteczne tradycje, zwyczaje i obrzędy na świecie.
👉 Ale kosmos! - o kosmosie dla najmłodszych.
SYLWIA
👉Historia sztuki dla dzieci
Zajęcia omawiają daną epokę z historii
sztuki. Następnie dzieci tworzą pracę związaną z danym okresem. Do wyboru:
* starożytność – malarstwo
egipskie
* średniowiecze – tworzenie
ikon
* nowoczesność – kolaż
* współczesność – grafitii
👉 Street art – Podczas zajęć dzieci dowiedzą
się, czym jest sztuka ulicy oraz jak różni się od wandalizmu. Wyjaśnimy, gdzie
można spotkać tę formę artystyczną i w jakiej postaci występuje – od murali po
instalacje i graffiti. Na zakończenie zajęć grupa będzie miała okazję spróbować
swoich sił w tworzeniu prac graficznych inspirowanych street artem.
Komentarze
Prześlij komentarz